פראסיני פאווה

קרם פול ירוק ובצל

 

פראסיני פאווה - גרקו 

ביוון, כמו גם אצלנו, הפול הירוק, כלור הטרי, מגיע לשוק בראשית האביב ובכרתים מקימים פסטיבל פול שנתי. הפול החדש ירוק מרהיב, וטעמו מעודן. מבשלים את הגרגירים יחד עם התרמילים בתבשילים עם תפוחי אדמה, עגבניות וכמון או בתוספת עשבי תיבול שגדלים בר, כמו עלי שומר ונענע, ובעיקר עם הרבה הרבה בצל (קטניות נוספות שמגיעות לשווקים מאוחר קצת יותר נוהגים לחלץ מהתרמילים ולהקפיא לשימוש בתבשילים וקדרות בעונת החורף). כשהגרגירים גדלים והם רכים פחות, מחלצים אותם מהתרמילים ומכינים ממרח דוגמת זה שכאן:

 

חומרים:

 

800 גרם תרמילי פול ירוק טרי

1 כוס שמן זית

4 שיני שום פרוסות

מיץ מ-2 לימונים

מלח ופלפל שחור

 

להגשה:

 

שמן זית

מיץ לימון

 

אופן ההכנה:

 

1. מחלצים את הגרגירים מתוך תרמילי הפול. מבשלים את הגרגירים במים רותחים 5 דקות ומעבירים לקערת מי קרח. כשהגרגירים מתקררים מעט, מחלצים אותם מתוך הקליפות שלהם. שומרים בצד.

 

2. מחממים 5 כפות משמן הזית במחבת. מוסיפים את הבצלים ומטגנים עד שהם מזהיבים. מוסיפים את השום ואת גרגירי הפול ומטגנים עוד 5 דקות.

 

3. שומרים בצד 2-3 כפות מהתערובת. מעבירים את היתרה למכל מעבד מזון וטוחנים למרקם חלק. מוסיפים את רוב השמן הנותר בהדרגה (מותירים בצד 2 כפות) תוך פעולת המעבד, ומעבדים עד שמתקבל מרקם חלק בסמיכות של חומוס. מעבירים לקערה, מוסיפים את מיץ הלימון, מתבלים בצלח ופלפל ומערבבים.

 

4. מעבירים את הקרם לצלחת הגשה, מפזרים במרכז הצלחת את תערובת הפול והבצל ששמרנו בצד, מטפטפים מלמעלה עוד שמן זית ומיץ לימון ומגישים.