לסבוס

לסבוס, במזרח האי האגאי, הוא האי השלישי בגודלו ביוון, ומתברך ביערות, הרים ומישורים, מעיינות חמים אבעיים וקו חוף אינסופי

צביקי עשת

 

לסבוס יוון

 

לסבוס, במזרח הים האגאי, הוא האי השלישי בגודלו ביוון, ומתברך ביערות, הרים ומישורים, מעיינות חמים טבעיים, קו חוף אינסופי, שפע של מים, שני מפרצים שחודרים לעומקו, עיירות ציוריות, אדמה פורייה, עצי זית, עצי פרי וכשלוש מאות זנים של עשבי תיבול ומרפא, כמספר ימי השמש בשנה.

 

משקה האוזו הפך מזוהב עם מרכז הייצור שלו כאן, וכיום האוזו הוא חלק בלתי נפרד מאורח החיים של האי. בכל מקום יהיו טברנות נפלאות, כפרי דייגים מחוספסים וחופי רחצה פראיים, לא משנה לאן פניכם מועדות.

 

במיטליני, בירת לסבוס, אפשר לאכול טוב בלא מעט מקומות. בטברנה של אדוניס מגישים כבר למעלה מ-100 שנה אוכל מקומי מסורתי כמו פרחי קישואים ממולאים או כדורים מטוגנים של גבינה מקומית. מול פנורמה עוצרת נשימה של הא ועם האוזו המקומי, תדעו שהגעתם למקום הנכון.

 

בנמל הישן, בקצה הרחוב ארמו, רמבטיקה היא טברנה מצוינת ופופלרית במיוחד וכאן מומלץ להזמין כל מה שטרי ובדיוק יצא מהים. ארמיס היא האוזרייה הטובה בעיר כבר 100 שנה, פחות או יותר, וכאן תוכלו למצוא את המבחר הגדול ביותר של אוזו לצד מזה של דגים ופירות ים שלא מוצאים בכל מקום.

 

ממש מעבר לרחוב נמצאת אוזרייה קסטרו שמציעה אף היא תפריט אוזו מכובד ומזה שמשלימים אותו. כ-40 ק"מ צפונה ממיטיליני, בכפר סקאלה סיקאמניאס טברנה אנמואסה על חוף הים מומלצת אף היא.